среда, 25. фебруар 2015.

PREPARAT 501- KREMEN IZ ROGA

Kad sam prvi put pravila ovaj preparat s obzirom da imam mali plac odlučila sam da ga zatrpam u zemlju kod moje komšinice jedne bake, njen plac je velik i prostran neće joj sigurno smetati, mislila sam. Celu pripremu krunjenje, mrvljenje, sejanje kroz cediljku, punjenje roga i postavljanje u zemlju sve je išlo tako glatko i lepo. Stavila sam u zemlju oko Uskrsa i čekala početak novembra. Došao je i taj dan uzela sam ašov i krenula, setila sam se orjentira gde sam postavila rogove. To je bila jedna stara velika višnja i kraj žive ograde sa druge strane tu u živu ogradu sam stavila i neku granu za svaki slučaj da lakše pronađem to mesto. Kad sam došla u baštu to je bio ustvari ćošak bašte nije bilo ni višnje niti žive ograde. Puna nade, ipak ću ja to pronaći, krenula sam da ašovom kopam otprilike gde sam mislila da treba da nađem rogove. Hajde metar, dva tri pa u levo metar, dva pa u desno metar dva..Izašovila sam 20-tak kvadrata. Niti sam našla rogove niti moj preparat 501.  

Iz iskustva preporučujem svima koji odluče da prave preparate da :
- koristite isključivo svoju baštu kolika god da je toliko mesta će se uvek naći!
- ne morate određivati GPS kordinate ali neke bolje i sigurnnije orjentire (kolčići sa natpisom...) svakako moraju da postoje da bi izbegli razočarenje jer je preparat vrlo važan u biodinamičkoj poljoprivredi.

Kremen (SiO2) je glavni sastojak zemljine kore, zove se još i kristal gorska strela, kvarcit, ortoklas…
Providan i čvrst, rasprostanjen je svuda oko nas. U biljkama (rastavić), u pesku zrnaste strukture, aluminijumov silikat u glini, u telu životinja i ljudi (koža, oko, živci).
Preparat od ovog minerala daje biljkama snagu iz svemira da bolje iskoriste Sunčevu svetlost, jača zdravlje biljke i povećava prinos ALI PRSKANJEM U POGREŠNO VREME MOŽE DA UNIŠTI PRINOS!!

VREME PRSKANJA
U proleće u vreme rane vegetacije pola sata po izlasku sunca, nikad u podne, i nikad za vreme cvetanja!
- krastavce, bundeve, paradajz prskamo jednom mesečno da svaki plod dobije najmanje jedno prskanje,
- šargarepu (dan za koren) visoka približno 15cm, prskamo kad koren počne da dobija boju, salatu (dan za list)kad počnu da se savijaju listovi, celer(dan za koren) kad počne da razvija koren, dok u jesen kada plodovi sazrevaju prska se 4 nedelje pred berbu isključivo poslepodne.
- Krompir prskamo kad je razvijeno 6 listova rano ujutro na dan za koren, tri puta: kada je Mesec pred Devicom, Mesec pred Jarcem i treći put kada je Mesec pred Bikom. Ako pred vađenje želimo da ubrzamo zrenje i sušenje listova (nadzemnog dela) prskamo preparat poslepodne.
- voćke i jagodičasto voće kada biljka razvije listove, prska se vrlo rano, jabuke i grožđe dve nedelje pred branje, ALI isto se prska i posle branja plodova dva puta ujutru i jednom poslepodne lišće i stablo. Livade i pašnjake kad je trava visoka 10cm.

PREPARAT 501 –je vrlo bitan za suzbijanje glivičnih bolesti u voćnjaku  isto tako prska se rano ujutro. Posle obilne kiše, protiv napada krastavosti više puta prskati takođe rano ujutro.

IZRADA PREPARATA OD KREMENA
Izdrobiti kremen čekićem na podlozi koja se ne kruni. Prosejati kroz sitnu cediljku ali da pod prstima osetimo sitne kristale. Posle prosejavanja krupnija zrnca flašom valjamo i dalje usitnjavamo. Posle Uskrsa na dan za cvet usitnjen kremen jedan sat mešamo u porcelanskoj posudi i onda pomešamo sa kišnicom u gustom masom napunimo rog. Ostavi se da stoji vertikalno 24h, ostatak vode se prospe i otvor zamaže vlažnom ilovačom. Za razliku od preparata 500, ovaj preparat stavljamo u zemlju preko leta od Ivandana pa do prve polovine novembra u danu za cvet se iskopava.
U zemlji preparat se nalazi izložen vrlo jakom dejstvu svetlosti i toplote i one se akumuliraju u kristalu. U ovom periodu godine zemlja je u udahu, jer je oslobođena (prazna) od svojih zemaljskih snaga svojim izdahom do Ivandana.
Zakopava se na sunčanom mestu isto kao preparat 500.
Po iskopavanju sadržaj se istrese u staklenu teglu i čuva na sunčanom mestu.

PRIPREMA PREPARATA ZA PRSKANJE

 Na 40l mlake vode dodaje se naprstak kremena, jedan sat se meša naizmenično u jednom dok se napravi levak do dna pa onda u drugom pravcu, u roku od tri sata posle mešanja mora se završiti sa prskanjem finom maglom. 


Нема коментара:

Постави коментар