понедељак, 25. мај 2015.

MOJA BAŠTA U MAJU

Toliko toga se izdešavalo izraslo, procvetalo, oprašilo i pojavio se plod.Trebalo je staviti kolčeve pored paradajza, povezati ga i pokidati zaperke, postaviti zasenu...
Pa prostirati slamu jer ponovo izbija trava, onda praviti preparate za prskanje. Ma sve su to slatke muke kad se vidi kako bašta dobilja svoj konačni lik.


 Krajem marta sam paradajz presadila u veće saksije pa tek kasnije u baštu. Par puta sam pravila čaj od koprive i hajdučke trave (iskoristila ostatke čajeva od prošle godine). I tim zalivala biljke da li zbog toga ili nečeg drugog nisam imala problema sa poleganjem rasada.


Sredinom aprila sam presadila u baštu, slikala sam krajem aprila. Slamu sam dodavala dva puta zbog probijanja trave, a i da bi zadržala vlagu jer je kiša padala samo pred Uskrs i posle ništa do polovine maja.
Ove slike napravljene polovinom maja, gde su plodovi sorte Volovsko srce ubedljivo naprednije od Kazanova i neke stare francuske sorte narandžaste boje.


Kako sam napravila prihranu?

 Obilazeći pčele uz nasip pored Save blizu same vode pronašla sam gavez (Symphytum officinale) i rastavić (Equisetum arvense) zajedno sa koprivom u velikoj količini, nabrala sam i ponela kući. 








U velikoj kanti sam sve zajedno potopila u kišnicu i poklopila. Odstojalo je desetak dana a onda procedila i zalivala tačnije kupala biljke, kantom sa rešetkom za zalivanje. 

Koliko puta će se zalivati nije važno jednom nedeljno ili svaki drugi treći dan kad je suša ne postoji pravilo. Razblaživala sam 1/4, četvrtina kante prihrane i 3/4 vode. Zalivam obično rano jutro dok su biljke hladne i još rosa po njima...

Нема коментара:

Постави коментар